چرا برخی کامپوزیت ها مصنوعی به نظر می رسند؟
نوشته شده توسط : محمد ناصری


دلایل مختلفی وجود دارد که به نظر مصنوعی می رسد برخی از درمان های کامپوزیت ونیر.

یکی از مهمترین نگرانی های افرادی که مایل به درمان روکش لمینت یا کامپوزیت هستند ترس از ایجاد مصنوعی و بزرگ به نظر رسیدن دندانهایشان پس از درمان است. در این حالت آنچه موثر است کیفیت و صحت درمان است. اگر پوشش روکش دار ظرافت و ضخامت مطلوبی داشته باشد ، این امر باعث بیرون زدگی دندان نمی شود و همچنین اگر رنگ کامپوزیت مات و گچی نباشد و از کامپوزیت با درجه شفافیت مناسب استفاده شود و اگر تکنیک استفاده شده اصولی و با وقت و حوصله باشد. (تکنیک روکش) و اگر شکل و جزئیات دندانها به درستی انجام شود ، می توان درمان طولانی با ظاهر کاملا طبیعی را انتظار داشت.

اولین مورد انتخاب رنگ است ، اگر رنگ انتخاب شده کامپوزیت با رنگ صورت ، سن بیمار یا جنسیت او مطابقت نداشته باشد ، نتیجه مصنوعی است.
مورد دوم شفافیت کامپوزیت است و منظور از شفافیت میزان نوری است که از پوسته کامپوزیت عبور می کند و هرچه نور به عمق بیشتری نفوذ کند ، نتیجه پردازش طبیعی تر خواهد بود.
سوم شکل و فرم دندان ها است ، هرچه جزئیات بیشتری مشاهده شود ، ظاهر دندان ها طبیعی تر است.
چهارم کیفیت پرداخت و پرداخت کامپوزیت است که باعث ایجاد سطح براق و صاف می شود.


مشکلات ناشی از روکش کامپوزیت غیراصولی چیست؟
در مورد مزایای مواد کامپوزیت معمولاً بسیار صحبت شده است ، اما معایب روکش کامپوزیت نامناسب نیز باید شناخته شود.

مشکلات ونیر کامپوزیت عمدتا به دلیل عدم تطابق دقیق لایه کامپوزیت با سطح دندان است که باعث ایجاد درز بین این دو و تجمع باکتری ها و ذرات غذا در این ناحیه می شود. این مشکل باعث می شود:

باعث پوسیدگی می شود

تغییر رنگ دهان باعث التهاب لثه ناخوشایند می شود.

مشکل دیگر روکش های کامپوزیت غیر اصولی ، شکل نامنظم کامپوزیت است که باعث:
التهاب لثه

غذا مانده بود

مشکلات نخ دندان و نخ دندان.

از دیگر معایب روکش های کامپوزیتی نامناسب عدم وجود سطح صاف و صیقلی است که می تواند باعث موارد زیر شود:
تغییر رنگ سریع دندان ها باعث ایجاد ظاهری مصنوعی در دندان ها می شود.

بسیاری از افراد هستند که از ظاهر اشتباه دندان های خود راضی نیستند و رنگ زرد دندان و نامنظم بودن دندان ها بر عزت نفس آنها تأثیر گذاشته و باعث شده است که آنها از جامعه خارج شوند و روابط اجتماعی خود را مختل کنند. از یک طرف ، آنها از انجام اقدامات زیبایی دندان پرهیز می کنند زیرا معتقدند که می توانند باعث آسیب به دندان شوند یا نگران تعداد جلسات و مدت زمان درمان و زمانی که باید صرف کنند ، هستند. خوب است بدانید که روش کامپوزیت ونیر درمانی بسیار محافظه کارانه با حداقل کشیدن دندان یا عدم کشیدن دندان است که می توان آن را برای یک جلسه درمان انجام داد و یک روز لبخند و اعتماد به نفس زیباتر را بدون نگرانی در مورد آسیب به دندانها بالا بردن



یک نکته مهم در هنگام انتخاب رنگ دندان کامپوزیت
یک رنگ خاص از کامپوزیت دندان ، بسته به عوامل مختلف ممکن است برای افراد مختلف رنگ دندان متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، 1- رنگ اصلی اصلی دندان در زیر لایه کامپوزیت. ضخامت لایه کامپوزیتی که می توان روی دندان قرار داد.

آیا می دانید ظاهر دندان و لبخند شما چقدر در جذابیت صورت شما تأثیر دارد؟
گاهی اوقات تغییرات در شکل و رنگ دندان ها که با روش های جدید زیبایی دندان ایجاد می شود ، چنان تأثیر مثبتی روی صورت می گذارد که دور از تصور است. و جالب اینجاست که این روش های درمانی آسان و بدون نیاز به گذراندن دوره بهبودی طولانی مدت هستند. تغییراتی که می توان با روش لمینیت دندان ایجاد کرد شامل اصلاح رنگ ، اصلاح طول ، اصلاح شکل و ترازبندی اشتباه دندان ها است. اما گاهی نگران مشکلات بعدی یا ایجاد ظاهر مصنوعی ، از درمان خودداری کنید ، باید توجه داشت که چنین درمان های حساسی باید در یک مرکز معتبر و توسط دندانپزشک باتجربه و متخصص انجام شود تا از مشکلات ذکر شده جلوگیری شود. بودن.





:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: